Follow JosefineAn on Twitter frånjosefine -

veckan då vi har semester

Jag försöker kolla på bilderna i mobilen och minnas vad jag har gjort och vad som har hänt sedan jag skrev senast men det var inte så lätt.
Sommaren och allt som har med den att göra har i alla fall dragit igång ordentligt. Jag är redan inne på min semester (efter att ha sommarjobbat i två veckor), den varar bara en vecka och vi har jobbat riktigt hårt för att få ut det mesta av den här tiden. I fredags drog vi till Norge och hälsade på Fredriks familj. Som vanligt är det full rulle och ett packat schema för att hinna med alla middagar med släktingar och träffa vännerna. I tisdags eftermiddag styrde vi kosen mot Göteborg och kommer stanna här till söndag förmiddag då vi packar in oss i bilen och kör tillbaka till Stockholm.
Visst är det en semestervecka i ett nötskal. Man kör runt till alla nära och kära för att träffa de som man inte kommer hinna träffa i vardagen under resten av sommaren. Visst får vi besök i Stockholm, ganska mycket besök faktiskt, men det är liksom inte riktigt samma sak som när man bor i samma stad?! I går till exempel åkte jag och Frederik in till stan för att lösa lite olika saker och det slutade med att vi mötte upp en vän, käkade lunch på Jensen och mötte upp Alex som var på väg hem fån jobbet, tog en yttepytteliten tur i Nordstan, åkte till Henriksbergs takterass för att träffa några andra vänner på lite After Work och där dök Emelie upp,.. vi gjorde ingenting av det vi hade planerat men det var en perfekt dag.
Nu ska jag laga hemgjort iskaffe för att trotsa regnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0