Follow JosefineAn on Twitter frånjosefine -

Deckare

Låt höstterminen börja! Jag är nu redo för att ta mig an en ny kurs.

Idag var deadline för den sista uppgiften, ett PM, i sommarkursen jag har läst sedan skolan slutade i mitten av juni. Jag har precis pillat klart och läst igenom allt (nästan allt) och urkund kan nu ta emot texten för scanning. Det känns som en bra uppvärmning inför höstterminen som jag faktiskt ser fram emot ganska mycket. Det är både fördelar och nackdelar med att plugga jämfört med att jobba.

Något som jag aldrig förut gjort, frivilligt i allaf all, är att nogrant välja och köpa en bok som inte är kurslitteratur utan till för rent nöje. Jag har nog aldrig riktigt njutit av den avkoppling som kommer med en bra bok. Men nu jäklar är jag igång. Jag köpte en av Leif GW Persons böcker nu i lördags och har faktiskt tagit mig en bra bit in i den. Detta är ju en fördel med att inte plugga, man har faktiskt tid att läsa lite annat än kurslitteratur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0